کرونا در جهان| وضعیت بحرانی بیمارستان ها در انگلیس، کره جنوبی و آمریکا

22:00 - 15 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۳۲۳۰
شیوع کرونا در سطح جهان باعث بروز بحران هایی از جمله پر شدن ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستان ها شده است تا جایی که مقام های بهداشتی انگلیس، کره جنوبی و آمریکا بر این موضوع اذعان داشتند.

به گزارش گروه بین الملل ؛ ویروس کرونا که یک عفونت تنفسی به شمار می‌آید و گفته می‌شود از خفاش به انسان انتقال پیدا کرده هم اکنون چند ماه است که تقریبا سراسر جهان را به خود مشغول کرده است.

کرونا که برای نخستین بار در شهر ووهان در مرکز چین نمایان شد و به شدت گسترش پیدا کرد ظرف مدت کوتاهی خود را با وجود اقدامات پیشگیرانه مانند بستن مرزها، لغو پرواز‌ها و کنفرانس‌ها و تجمعات به کشورهای مختلف رساند.

این بیماری ناخوانده که شاید بتوان گفت کسی حتی فکرش را هم نمی‌کرد همانند انفجار یک بمب آلوده، جهان را درگیر و بیمارستان‌ها و خدمات درمانی را با معضل کمبود ماسک و تجهیزات محافظتی رو به رو کرده، باعث شد تا حتی سازمان بهداشت جهانی، درباره کمبود این نوع از تجهیزات در جهان هشدار بدهد و از شرکت‌ها و کارخانه‌ها درخواست کند تا تولید خود را تا ۴۰ درصد افزایش دهند.

اما نکته قابل تامل آن است که کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده که این روز‌ها بسیار مورد نیاز مردم و مراکز درمانی جهان است است تنها گوشه‌ای از بحرانی است که کرونا در سطح جهان، آن را رقم زده است.

 

 

باید توجه داشت کمبود تخت‌های خالی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای بستری کردن بیماران مبتلا از یک سو و کبود کیت‌های تشخیص مبتلایان از سوی دیگر این بحران را به معضلی جدی و جهانی تبدیل کرده است.

کره جنوبی پس از چین دومین کشوری است که به شدت تحت تاثیر کرونا ویروس قرار گرفته است. در این کشور براساس آمار رسمی تا کنون ده ها نفر جان باخته و بیش از ۵ هزار نفر در این کشور مبتلا شدند.

در حالی که در کره جنوبی روند شیوع کرونا سیر صعودی به خود گرفته و بیماران بسیاری نیازی به بستری شدن در بیمارستان دارند، اما کمبود تخت‌های خالی در بیمارستان‌ها باعث شده تا هزاران نفر درلیست انتظار قرار گرفته و درمان آن‌ها به تاخیر بیفتد.

معاون وزیر بهداشت کره جنوبی گفته است در کلان شهر دئگو، ۲۳۰۰ نفر در فهرست انتظار قرار دارند تا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی موقت بستری شوند.

در انگلیس نیز به عنوان یک کشور توسعه یافته، پزشکان هشدار دادند که کمبود تختخواب و کارکنان مراقبت‌های ویژه می تواند در پی شیوع ویروس کرونا در مقیاس بزرگ در این کشور فشار بسیاری را بر خدمات درمانی وارد کند.

اطلاعات موجود در مورد تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه که در بدترین بیماری‌ها مانند ذات الریه مورد استفاده قرار می‌گیرد، نشان می‌دهد که انگلیس یکی از کمترین آمار را در اروپا به خود اختصاص داده است.

به گزارش تلگراف، یک پزشک ارشد در انگلیس گفته است کمبود تخت در بیمارستان‌ها پزشکان را مجبور می‌کند تا تصمیم بگیرند کدام بیمار را پذیرش کنند.

نظرسنجی دانشکده مراقبت‌های ویژه انگلیس نشان داد بخش‌های مراقبت‌های ویژه به شدت تحت فشار قرار دارند؛ از هر ۵ بخش مراقبت‌های ویژه ۳ بخش فاقد کادر پزشکی و پرستار کامل هستند؛ همچنین یک پنجم از این بخش‌ها مجبور هستند حداقل هفته‌ ای یکبار بیماران را به دلیل کمبود تخت به بیمارستان دیگر انتقال دهند.

نتایج نظرسنجی دیگری که دیلی میل منتشر کرد نشان می دهد در حدود ۱۰۰ درصد از پزشکان انگلیسی اعتراف کردند که سازمان ملی تامین بهداشت و درمان کشورشان در صورت گسترش شیوع کرونا قادر به مقابله با این ویروس نبوده و ممکن است به زانو درآید.

مدیر سابق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری می‌گوید، در آمریکا با وجود آنکه شمار مبتلایان و قربانیان روند کندی از خود نشان می‌دهد، اما به گفته پزشکان اگر ویروس کرونا در این کشور به سطح بحرانی برسد و صد‌ها هزار بیمار نیاز به دستگاه اکسیژن پیدا کنند، آمریکا تجهیزات کافی پزشکی برای مدیریت این بحران را ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *